הבלוג של שימי

מהפכת התחבורה בקריות 5/7.2013

Posted on: 12/05/2013

אז כפי שהקדמתי בתגובות בבלוג של רפי לירן, וגם בפייסבוק של אלי דוקורסקי, ואצלי בטוויטר, משרד התחבורע הולך לקרוע לכם ת'חיים.

במקרה שלי מדובר בהתמקדות בקו 57 שפועל בקרית ביאליק.

אז כפי שכבר קראתם (ולפי מה שאני מסתמך עליו – פרסום ראשוני בעיתון ידיעות המפרץ | גיליון 1051 \ 3.5.13),
כל קווי הקריות, ללא יוצא מן הכלל, עומדים להתבטל. כך משרד התחבורה החליט, כי בא לו.

אז מהי החלופה לקו 57? שאלה טובה, כי אין כזו.
כלומר, יש, או לפחות אמור להיות קשר, לקו 24. אבל אין שום קשר.
הקשר בין ק. ביאליק לקו 24 הוא:
שהוא נכנס לאזור התעשייה בק. ביאליק ברח' חרושת, ויוצא דרך שדרות ח"ן לכביש עכו-חיפה. זה כל הקשר. טוב, ונכנס למרפאת זבולון בקריון. אז בסדר, מי כבר ייסע לשם אם הוא לא עובר בכל ביאליק?

אם עדיין לא הבנתם, קו 57 מתבטל, לפחות אמור, בעוד חודשיים (כשתתחיל הפעלת המטרונית),
לא תהיה לו חלופה. זה אומר שלא יהיה לקרית ביאליק אף קו פנימי.
כן, הבדיחה בסגנון "לכו תתנו למשרד שאינו מקומי לתכנן משהו" – פעל פה בגדול, כי אין להם מושג בשטח.

מה היו אמורים לעשות? לקצר את מסלול קו 57 עד ביאליק דרום, משם פנייה ימינה – והמסלול חוזר.
אין לי מושג מה לא בסדר בחשיבה שלהם, או בהיגיון. זה דבר כל־כך פשוט…
ציירתי מסלול על מפה, אם בא לכם להבין טיפה יותר.

 
 
 
ואחרי הכל, התקבלה תגובה – שלא איחרה לבוא והתקבלה בתוך 5 דקות:

אלי דוקורסקי – ראש עיריית קריית ביאליק שימי שלום, במקום קו 57 יופעלו בקריה הקווים המזינים הבאים: 11, 12, 13, 15, 24. הקווים כולם יזינו למסלול המטרונית ממנו תצא בכל 4 דקות נסיעה לכיוון חיפה, עד למת"ם בדרום העיר. אנו נעקוב מקרוב אחר השינויים המוצעים ונעמוד על משמר השירות המיטבי לתושבינו. אגב, אגד היו שותפים מלאים בתכנון הקווים ובדיונים שהתקיימו עם משרד התחבורה והרשויות המקומיות. לשירותך תמיד.

אני עדיין מחכה לראות מפות בידיים\אתר העירייה\אגד\דן בצפון.
מקווה שלפחות אחד מהקווים יהיה זהה לקו 57 שעומד לצאת משירות.

ויש תגובה גם בקשר לפרסום – זו שאלתי:
המשך דיון 2:

בוא נשאל את זה אחרת: תקחו על עצמכם\אגד\דןבצפון(?) לפרסם פליירים בכל הקריה (כולל באתר כמובן) עם פירוט ומפות מלאות (בגודל קטן\בינוני)? לא הייתי מסתמך על הדיילים, ולדעתי פרסום כזה לא יעלה יותר מידי ביחס לתועלת, ולזה שאחרי עשרות שנים מתחלפת כל מערכת התחבורה באזור ובקריה.

תגובתו:

אלי דוקורסקי – ראש עיריית קריית ביאליק שימי שלום, דרשתי מחברת יפה נוף ומשרד התחבורה לעשות זאת.

נחכה.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

_______________________________________________________________________________________________________________________
(בא לכם לקרוא עוד? חבל לקרוא, סתם חפרתי במילים 🙂 עיקרי הדברים נאמרו בפוסט)
ריכוז דבריי שכתבתי במקומות השונים:

תגובה ראשונה – הבלוג של רפי לירן:

מהפכת המטרונית בצפון \ מהפכת התחבורה בקריות
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=169006751

במקרה לגמרי יש לי את העיתון, אולי אסרוק את הכתבה לשרשור ההוא (או חדש, אם יינעל).
בכל מקרה:
רציתי רק לומר דבר אחד בנושא – שיילכו לעזאזל.
בעוד שבועיים יושקו קווים חדשים (כשעדיין לא פורסמו התכניות\פרסומים, מכינים אותנו לזבנג פתאומי),
ובהפעלת המטרונית יופסקו לחלוטין כל קווי 50-60, ובכלל כמעט כל הקווים המוכרים בקריות.
תתכוננו לבאלגן שלם בתחבורה הציבורית בקריות בהפעלת המטרונית,
מה שהיה בתל־אביב\ירושלים (יותר הגיוני, גם שם "מטרונית"\רכבתקלה עם קווים מזינים) כנראה ייקרה גם כאן.

העניין הוא שלאגד לא הייתה יד בתכנון הקווים, שזה אפסורדי בפני עצמו… כך הם כתבו בדף הפייסבוק שלהם https://www.facebook.com/egged.israel/posts/10151570506405606
ואפילו לא יכלו להתלונן על דברים מסויימים. שלא לדבר שהרי ברור שאין עם מי לדבר במשרד התחבורע.

כמה שזה מעצבן…

אגב, המטרונית תפעל סופית בעוד חודשיים*. כלומר, השינוי הזה עתיד לבוא לא עוד הרבה זמן.
*אלא אם כן יוחלט אחרת ו\או ויוציאו את מתכנני הפרוייקט להורג 🙂
שים לב, לא כתבתי דבר על מצב העבודות. אמרו שרוצים להפעיל במכה את כל שלושת הקווים, אז אמרו. – איפה העבודות בק. ים, חיבור ק. חיים\ביאליק לק. אתא… לפחות יספיקו עד אז לחדש את המסלולים העיקריים שהפכו אותם (למרות שגם בזה אני כבר מטיל ספק).

אגב2, קו אחד ייכנס (לראשונה) לתוך רחוב החרושת באזור התעשייה (לפי הכותרות, כבר הוצבו ארבעה תחנות. [לא נשמע קצת מעט?])
כמה מפליא שזה הרחוב שקרוב לשוק, ולא הרחוב האמצעי בו נמצא אושר־עד… או אפילו לא הרחוב שקרוב לכביש הראשי.
כנראה אין מספיק רוחב. הגיע הזמן לחדש את הרחובות בו, לפחות הראשיים, לקראת הרחבתו.

תגובה שנייה – הבלוג של רפי לירן:

טוב, הצלחתי לקרוא את מסלול קו 24 מהתמונות הפצפונות שהם פרסמו.
מזל שהראייה שלי עוד מסוגלת לזה.

אני אגיד את זה ישר, בלי דיבורים – *קו 24 לא עובר בתוך קרית ביאליק*.
הקו עובר בא.ת, נכון, אבל יוצא ישר לכביש הראשי ומדלג על כל הקריה דרך הכביש הראשי.

פשוט מתכחש לזה שעומדים לבטל את קו 57!…
ההגיון כל־כך פשוט, קובעים סוף מסלול לקו בדרום ק.ביאליק ביציאה מול אח"י אילת, ונגמר הסיפור!
(ומשם פשוט פונים ימינה, והנה המסלול מעגלי. לא רוצים? יש מרכזית אוטובוסים קרובה, אבל בשביל מה להסתבך…).
שישנו מצידי את מספר הקו – כל מה שצריך זה לבטל את ההמשך למרכזית. איפה ההגיון איפה?!

הכנתי הדגמה למה שאני מתכוון, המפה מאתר bus.co.il

הטורקיז זה הקו שצריך להיות. הירוקים זו רק השלמה למסלול שהתקבל (כי הוא לא ממש מובן).

אני מקווה מאד שמסלול הקו לא סופי,
הם יהיו חייבים במיידי להכניס קו פנימי, לא יכול להיות שייבטלו קו פנימי שמשרת את כל הקריה…
נגיד אפילו בשביל החיבור של צור שלום עם הקריון – אפילו את זה ביטלו (הקו עובר אותנו בכביש הראשי, יפה חסכו).

אז נכון, אני מכיר רק את המסלול של קו 57, ו־53 הישן (הכתב חושב שהוא עוד קיים. נו, מילא)
אני לא מכיר את כל הקווים של הקריות האחרות – אבל נראה ששם הכל בסדר, אותנו הוציאו מחוץ לתמונה. זה מרתיח.

זה מה שקורה כשנותנים לתכנן מסלול כשאף אחד במשרד התחבורה בכלל לא מכיר את האזור מקרוב, בפרטי פרטים.
אני בטוח שאם ייתנו לאגד לתכנן את המסלול, או שהעירייה תתכנן מסלול עבורה עם שינויים שאגד תרצה. זה היה אחרת לגמרי.

וסליחה אם זה מספים אותך 🙂 הנושא מספיק חשוב בשביל כולם.

תגובה שלישית – הבלוג של רפי לירן:

התקבלה תגובה – תהיה חלופה.
לפחות כמה קווים.

תגובת דוקורסקי:
שימי שלום, במקום קו 57 יופעלו בקריה הקווים המזינים הבאים: 11, 12, 13, 15, 24. הקווים כולם יזינו למסלול המטרונית ממנו תצא בכל 4 דקות נסיעה לכיוון חיפה, עד למת"ם בדרום העיר. אנו נעקוב מקרוב אחר השינויים המוצעים ונעמוד על משמר השירות המיטבי לתושבינו. אגב, אגד היו שותפים מלאים בתכנון הקווים ובדיונים שהתקיימו עם משרד התחבורה והרשויות המקומיות. לשירותך תמיד.

ככה אני אוהב את דוקורסקי. מגיב לעניין, תוך 5 דקות!

עדיין, אני רוצה לראות מפות קווים ביד.
זו לא חוכמה להפיל את זה על התושבים ביום ההפעלה.

פרסום בדף הפייסבוק של אלי דוקורסקי, ראש עיריית קרית ביאליק:

נו, יש חדש תחת משרד התחבורה? לא, וזו הסיבה שרוצים לבטל את קו 57 מבלי להכניס קו חדש פנימי. מה נעשה עכשיו??
באמת הם לא רציניים, ככה זה כשהם לא מהאיזור. ובפרט הקריה.
זה אמנם הצליח להם איך שהוא בתל־אביב, אבל הם פה אין להם סיכוי בכלל.

אז פורסם בידיעות המפרץ שקו 24 יחליף את קו 57*. אז כתבו.
(לפחות זה מה שאני הבנתי, למרות שאין בכלל קשר לק.ביאליק….)
אני הצלחתי לקרוא את הטקסט מהתמונות הקטנטנות שהם פרסמו (התיאור בכתבה לא מספק, אלא משלים).
קו 24 אמנם נכנס לק. ביאליק, לרח' החרושת באזור התעשייה – אך יוצא לכביש הראשי. אין שום המשך. וכך ייתבטל הקו הפנימי בעיר…
כל מה שהיה צריך זה לקבוע לקו 57 (או מספר אחר, זה לא משנה, העיקר שהקו יישאר) סיום מסלול בדרום ק.ביאליק מול אח"י אילת ק.חיים, ומשם פנייה ימינה והמסלול חוזר (כל כך פשוט…)

כתבתי את דבריי בינתיים בתגובות על פוסט עבודות המטרונית (הפוסט לא שלי, רק מצאתי במה לפרסם דבריי בתגובות).
http://www.tapuz.co.il/blog/net/ViewEntry.aspx?EntryId=2535061

סימנתי גם במפה כדי שיהיה אפשר להבין, http://j.mp/12p17cd

אני אומר לכם, וכמובן גם לך דוקורסקי, שלמשרד התחבורה אין טיפת הגיון.
אגב, אגד אמרו שלא הייתה להם יד בתכנון המסלולים (וזו הבעיה), וגם לא יכלו לגעת בהם. https://www.facebook.com/egged.israel/posts/10151570506405606
העירייה\אתה\ועדת.תחבורה חייבים לעשות משהו בנושא, כי כל השינויים האלה ייצאו לפועל בקרוב (עוד שבועיים הפעלת הקווים. בהפעלת המטרונית [עוד חודשיים], יבוטלו הקווים הישנים).
שלא נתעורר לבוקר בלי אוטובוסים…

צריך גם לדרוש שעות הפעלה ארוכות, כוונת משרד התחבורה להפעיל את הקווים עד שעה 8 בערב…

מקווה שלא כתבתי ארוך מידי, בכל מקרה – זה נושא חשוב שחייבים לטפל בו מיידית.

ונכון, זה פרסום ראשוני, עדיין לא פרסום רשמי (כי הם עומדים להפעיל את זה בזבנג. העיקר שיהיו סדרנים…), אבל אם אלה הקווים במצב הסופי… אז אבוי לנו. מקווה שזה לא סופי.

תגובתו נמצאת בפוסט הראשי, מעלה.

המשך דיון:

עכשיו פתאום אני נזכר שאמרת היכן שהוא על גבי הדף.
אבל עד שאני לא רואה את המסלול ע"ג מפה, אני מתקשה לזכור… יש כבר קווים שאפשר לראות? או שבאמת מכינים להפיל עלינו ביום ההפעלה?…

מודעות פרסומת

1 Response to "מהפכת התחבורה בקריות 5/7.2013"

סגור לתגובות.

אומרים לא למאגר הביומטרי!

ישראל צריכה תעודת זהות חכמה, לא מאגר. מאגר זה לתעודות טיפשות.

ספירה לאחור להגעת המטרונית. תגיע?

תחילת הפעלת המטרוניתאוגוסט 16th, 2013
היום הגדול הגיע! The big day is here!

הזן את כתובת הדוא"ל שלך כדי להרשם לבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות בדוא"ל.

הצטרפו אל 884 שכבר עוקבים אחריו

לוח שנה

מאי 2013
א ב ג ד ה ו ש
« אפר   יול »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

הציוצים הקטנים שלי

  • @nisimsheri @maayange87 כאילו, על אדן החלון יש יופי קליטה, סנטימטר לא, באמת שאני נלחם פה... עוד מעט הכל ישתחרר ואחזור, עוד קצת. 2 days ago
  • @nisimsheri @maayange87 היי היי, אני נקרע פה בין ים הנוטיפיקציות שאני לא יכול להיכנס לבין החבילה שכמעט נגמרה לבין ה… twitter.com/i/web/status/8… 2 days ago
  • RT @nisimsheri: תסגרו לי את ה-1,300 לפני שבת מה אתם אומרים? #רטווטו 2 days ago
  • RT @SanNoKuroNeko: התחממות גלובלית ורכבים בפחות מ 1400 תווים. אמל"ק: כל עוד ימשיכו לייצר ולמכור מנועי בעירה פנימית במתכונתם הנוכחית ימשיך ל… 2 weeks ago
  • RT @katzirs: כולנו פייקים של אלוהים 2 weeks ago
  • RT @ShimonBurshtein: יש לי המלצה לכל מי שמוכן להקשיב, אנא התרחקו מה״נייס גיא״ ודומיו שנמכרים בכל פיצוציה. זה זבל מסוכן ורע! לקב״ה פתרונים א… 2 weeks ago
  • RT @GLZRadio: נשיא ארצות הברית @realDonaldTrump הכריז על פרישה מהסכם פריז להאטת ההתחממות הגלובלית. @yotam_likhovski https://t.co/IAHXN5lf5T 3 weeks ago
  • RT @doCoffi: ביטוח לאומי: תשלמי אני: לא צריכה בטל: תשלמי!! אני: לא בטל: אנחנו נרביץ לך חזק אני: טוב נו בטל: הנה בחזרה מה ששלמת כי לא באמת ה… 3 weeks ago

get openSUSE now!

openSUSE For Desktops

עדכוני גרסאות אובונטו

Ubuntu: For Desktops, Servers, Netbooks and in the cloud

PlayDeb – משחקים ללינוקס

היכנסו לפורום אובונטו ישראל!

פורום הקהילה הישראלית להפצת אובונטו לינוקס. תמיכה באובונטו, וקהילה חברתית. בואו גם אתם להצטרך אלינו לעזור ולהיעזר.

RSS לינוקס ושאר ירקות – דור Ddorda

  • לא ניתן להגיע לפיד, השרת כנראה לא פעיל. כדאי לנסות שוב מאוחר יותר.

RSS Gadget Spot – בלוג הגאדג'טים

  • לא ניתן להגיע לפיד, השרת כנראה לא פעיל. כדאי לנסות שוב מאוחר יותר.

מחאות והפגנות:

אומרים לא למאגר הביומטרי!

תעודת זהות חכמה - בטוח שכדאי! בשביל הממשלה, לא בשבילך.

עזרו להילחם בספאמרים!


רובוטים האוספים כתובות אימייל יכסנו ללופ אינסופי ויתחילו לייצר כתובות אימייל מזוייפות. בצורה כזו, הספאמרים יקבלו בחזרה מאות אם לא אלפי הודעות שגיאה לתיבות הדואר שלהם.

הילחמו בספאם! לחצו כאן!

בלוגרים, לחצו על קישור זה כדי להילחם גם אתם בספאם!

סטטיסטיקה

  • 24,170 hits

רישיון שימוש בתכני הבלוג



Creative Commons License
כל התכנים בבלוג זה מופצים תחת
רישיון ייחוס-שימוש לא מסחרי 2.5 ישראל של Creative Commons אלא אם נכתב אחרת.


%d בלוגרים אהבו את זה: