הבלוג של שימי

החיים בתוך הקרינה

Posted on: 29/01/2010

אם יש משהו שהכי, אבל הכי, מרתיע אותי ומעצבן, זה הקרינה.
ועל נושא חשוב זה בוודאי שאעיף את העצלות לצד ואכנס לכתוב על כך בבלוג.

תוך כדי שיטוט באינטרנט, מצאתי את הבלוג הזה בבלוגיה של תפוז אנשים, העוסק בקרינה ובכל המכשירים הקשורים בקרינה.

לאחר קריאה מספקת (האמת שזה התחיל מהנתב האלחוטי, ומאותו רגע התחברתי חוטית וביטלתי את הגישה האלחוטית. כן, עד כדי כך) החלטתי שגם אני עושה מעבר בחיים ומשנה את כל ההרגלים בכל מה שקשור לקרינה.

החלטתי לקנות מודד קרינה (באנגלית, TriField) ולו רק בכדי למנוע את כל המכשירים בבית הפולטים קרינה (מצידי, מייננת ובלתי מייננת, עדיף כלום מאשר… אבל הקרינה הבלתי מייננת היא המסוכנת),
מה שהגביר יותר את הרצון לקנות הוא שממש בגינה שלנו עומד ניצב לו גנרטור (או מה שזה לא יהיה.. מן מבנה בטון גדול של חברת החשמל. יש כמה כאלה בשכונה ודווקא כאן הוא נמצא…).

הנה המלצה למודד קרינה, שנראה בעייני הכי טוב ובסיסי.
ובנושא הזה יש גם להזכיר שכדאי הרבה יותר לקנות אותו מחו"ל מאשר בארץ (כותב הבלוג כתב שהוא קנה את המודד ב- 885 ש"ח בארץ. בחו"ל הוא עולה בין 99 ל- 150 דולר, כלומר, בין 360 ל- 550 ש"ח (לא כולל שילוח ומכס), ועדיין ייצא יותר זול מאשר בארץ).
אני חיפשתי באיביי, אבל יש גם את הדף הזה (קישרו אליו מתוך הפוסט הנ"ל בבלוג).

רק אומר שעדיין לא עדכנתי את אבא בנושא הזה, מעניין מה הוא יגיד לגבי הקניה של המודד…
מבחינתי, התשובה היא כן בכל מקרה (אלא אם כן…), זה פשוט יכול להציל חיים.

זוכרים את האנטנה שבמרחק אוויר מהבית שלי? כל פעם אני נזכר בה שוב…
אין לי מה להגיד על זה, פשוט מכל הסיבוכים האלה פשוט בא לי לעבור לגור בחו"ל…
כבר ניסו לשרוף את האנטנה הזו, אך הם תיקנו אותה.
האנטנה הזו של חברת פלאפון (פלא-רע, והפעם גם החברה וגם בהקשר לקרינה), וניצבת מעל מכללה שבמרכז הקהילתי.
אי אפשר לפספס את האנטנה הזו, בשבילי היא נראית יותר גדולה מהבניין עצמו…

כנסו לבלוג שלו, באמת מעניין.
הנה כתבת וידיאו של נענע10 שמסבירה את כל עניין הקרינה.
(הם לא מבדילים שם בין קרינה מייננת לבלתי מייננת לידיעתי, אבל מפחיד לדעת איך החיים שלנו נראים).

בקצרה ממה שאני זוכר מהכתבה, המכשירים המקרינים:
שעון מעורר, מכונת גילוח, מייבש שיער (מקרין מוח),
נתב אלחוטי, מיקרוגל, שואב אבק.

ממה שהוא כתב בבלוג, ייתכן וייוולדו תינוקות פגים שיהיו כבר עם כל המחלות.
לא ייאמן כמה נזק אנחנו עושים לעצמנו..
מכאן אנחנו פשוט חוזרים לנקודת ההתחלה של החיים, ואולי נחייה שוב חיים קצרים כמו פעם…

עוד משפט קצר לסיום מהבלוג: הטכנולוגיות החדשות האלה, אנחנו שפני הנסיון שלהם.
והתקן הישראלי, גבוה לפחות פי 10 מחו"ל (לגבי זה יש לי להגיד ששוב.. ישראל היא מדינת עולם שלישי. כמו שאני אומר תמיד).

לעזאזל עם הקרינה ועם האנשים שמקדמים אותה,
שלכם, שימי.

תגים:

11 תגובות to "החיים בתוך הקרינה"

כלכך צודק.

גם אני מקפידה להיות עם קרינה כמה שפחות.

בשעות היום זה יותר קשה.

בלילה אני מנתקת את הטלויזיה מהחשמל בחדר שינה כדי שלא יהיה קרינה בחדר לפחות בשעות של הלילה.

ממליצה זאת לכולם. לא רק לכבות אלה גם לנתק מהחשמל.

ושלא יהיה ,אם אפשר שום מכשיר עם קרינה בחדר.

פוסט חשוב.

אהבתי

רק הערה קטנה לידע כללי: אין דבר כזה עולם שלישי, יש רק מדינה מתפתחת ומדינה מפותחת.
בעבר היו מדינות עולם ראשון (לדוגמה ארה"ב), ומדינות עולם שלישי (לדוגמה הודו), ובינהם היו מדינות עולם שני, שהם היו קומוניסטיות (שזה בעצם כל ברית המועצות), שקראו להן כך מכיוון שהן מצד אחד היו מפותחות טכנולוגית ונמצאות בקידמה מדעית, ומצד שני האיכות חיים פר אדם הייתה נמוכה כמו במדינות עולם שלישי.

בכל אופן, היום יש רק מדינות מפותחות ומדינות מתפתחות 😛

אהבתי

אה, נחמד לדעת 🙂

אהבתי

לקחת את זה רחוק מדי לפי דעתי זה אכן מסוכן ובאמת שכדאי כמה שפחות להחשף לזה אבל לא צריך לשנות את כל דרך החיים בגלל זה.
ועוד דבר נראה לי שנפלה לך כאן טעות בתור אחד שלומד ביולוגיה וכימיה כי מקצועות הגברה לבגרות ולפי הידע שרכשתי מחוץ לכותלי התיכון אני יכול להגיד לך שקרינה המייננת היא זאת שמסוכנת וקיימת בחומרים רדיו אקטיבים היא זאת שגם משנה את דפוס הגינטי וסידור האטומים בחומרים שונים נכון שהאדם הפשוט לא נפגש עם הקרינה הזאת הרבה בחיו ועל כך ניתן להגיד שבאמת הדבר שיותר מפריע ומסכן זאת הקרינה הלא מיננת שאיתה האדם נפגש בכל יום בחיו אבל זה מטעה להגיד שזאת הקרינה הבאמת מסוכנת!
אהבתי את הפוסט ואשמח לקרוא בהמשך =)

אהבתי

רחוק מידי?
יכול להיות, אבל המצב הזה באמת מפחיד אותי, והחלטתי להימנע כמה שיותר מהחשיפה לקרינה.

ותודה על ההסברים, החכמתי.

אהבתי

שימי שלום.

אני שמח לראות שיש מי שקורא את הבלוג שלי 🙂
עניין הקרינה הוא רציני , חשוב ולפעמים קשה מאוד להבנה.
אם תרשה לי אשמח להסביר כמה דברים שאולי לא הסברתי טוב בעבר.
יש קרינה מיננת, זו קרינה שיש לה מספיק אנרגיה כדי לפגוע מידית בגוף חיי, כגון קרינה גרעינית למשל.
הקרינה הבלתי מייננת הוא שם כולל, ומרגיע משהו, לסוגים שונים של קרינה בתדרים שונים שאין להם את האנרגיה לשנות ולפגוע בגוף חיי באופן מידי. למרות זאת חשיפה ממושכת, חוזרת ונשנית לקרינה בלתי מייננת יכולה לפגוע בגוף חיי. על כך בעצם רוב הוויכוח, יש שאומרים שכן ויש שאומרים שלא. אלה שאומרים שלא מתייחסים רק לנזקים בוררים ומיידים ואלה שאומרים שיש פגיעה מתייחסים לכל חשיפה ולכל פגיעה גם אם היא נגרמת על פני שנים.
קרינה סלולרית היא למעשה קרינה בלתי מיננת בתדר של בין 800 אלף פעימות בשניה לבין שתיים וחצי מיליון (800 MHZ לבין 2.5 GHZ ). קרינה משנאים היא קרינה בלתי מייננת בתדר נמוך של 50 פעימות בשניה (50 HZ) .

לגבי מה מסוכן יותר , ברור שמייננת מסוכנת יותר אבל זה לא אומר שלא צריך להיזהר מקרינה מבלתי מייננת, בייחוד שבדרך כלל זה לא דורש שינוי גדול.

ידע על קרינה , זיהוי מקורות הקרינה והימנעות מחשיפה הם בהחלט צעדים נבונים.

כיבוי מכשירי חשמל בבית כאשר לא משתמשים בהם (על ידי רב שקע ומפסק) הוא רעיון מצוין ואצלי בבית ברוב הזמן רוב המכשירים מנותקים מהספקת החשמל. כמו כן כיבוי אופצית האלחוט בראוטר, וצימצום השימוש בסלולרי.

כל טוב.

NO RAD

אהבתי

ואני שמח שיש מי שבודק את מקור הכניסות ובא להגיב אצלי 🙂
תגובה רצינית ועניינית עם הרבה מידע (ולזה ציפיתי).

אגב, גם את הטלפון האלחוטי אתה מכבה או שבכלל לא קיים אצלך בבית? 🙂

אצלנו הסוללה ממש קרובה לסיום והייתי על סף קניית סוללה חדשה לטלפון (מחו"ל),
ואני כבר ירדתי מהעניין בגלל הקרינה. הטלפון בסלון קרוב לקיר שמפריד בין הסלון לחדר שלי.
רק מהמחשבה הזו, טלפון דקט (אולי יותר נכון, דרק) שפולט קרינה 24 שעות שמגיעה לחדר שלי…

אהבתי

כאשר עברתי לגור עם אישתי היא ויתרה על הטלפון האלחוטי מרובה השלוחות החדש שלה ומאז הוא באיזו קופסת נעלים בארון. מדי פעם אני משתמש בו כמקור קרינה יציב וחזק למדידות ולניסויים.

אין אצלנו בבית שום דבר אלחוטי.
כל מכשירי החשמל מחוברים דרך רב שקע עם מפסק ובדרך כלל הם כבויים.

אתה מוזן לפיקסה שלי בנושא:
http://picasaweb.google.com/norad4u/InTheHouse

אהבתי

נכנסתי וראיתי את התמונות, ונדהמתי (לרעה כמובן)!

דבר ראשון, ממש עושה חשק לקנות את המודד 🙂 כדי להיזהר (ואם הולכים על בגדול, לפתוח בלוג (עוד אחד כמו שלך? :)) ולהזהיר לפי המדידות).

דבר שני, השינוי הראשון שיהיה בבית זה להעביר את המכשירים לרב שקע עם מפסק.

מדהים כמה קרינה…

לדעתי אין לנו בבית שום מכשיר אלחוטי חוץ מהטלפון האלחוטי. שגם הוא יעוף לו בקרוב מאד.

אהבתי

זה נראה לי ממש מוגזם.
הקרינה סובבת אותנו בכל מקום, מכל מקום.

יכול להיות שטלפון אלחוטי כזה או אחר פולט הרבה יותר קרינה. אם זה שיקול שצריך לקחת בחשבון – אפשר לבחור אותו לפי כמות הקרינה שהוא פולט. לא כולם פולטים את אותה כמות קרינה ולא כולם 24/7.

אני לא איש מקצוע במכשירי מדידה של קרינה, אבל אני מניח שהמכשירים האלו מכויילים לרמה מסויימת. ז"א, האורות האדומים האלו לא מפחידים אותי כי אין לי מושג מה הם אומרים, זה רק מראה לי שיש קרינה כלשהי. מבחינתי היא יכולה להיות חסרת משמעות אבל המכשיר "יאיר באדום".

אהבתי

צריך להבין קודם כל שהקרינה נובעת ממתח חשמל גבוהה אבל לא רק.
זה מסביר כבר את הכל, יש חשמל גבוה = יש קרינה (כמה? את זה כבר צריך למדוד).

אני מסכים איתך שהקרינה סובבת אותנו, אין מה לעשות… אבל אם אפשר להפחית את השימוש במכשירים האלה, זה רק יעזור.
השימוש הכי הגיוני בתור התחלה והכי יעיל ופשוט לביצוע (אני מניח), זה התקנת רב שקע עם מפסק. כשלא משתמשים – לכבות. (ואני מניח שקראת את זה כמה פעמים כאן :))
אגב, שמעתי שגם הבלוקים (תחום הבנייה), גם פולטים קרינה…

לגבי הטלפונים האלחוטיים:
נכון, לא כולם פולטים את אותה קרינה, אך כפי שהבנתי מ־ NO RAD, כל טלפון אלחוטי שהוא מסוג דקט פולט קרינה 24/7 (לא הכללתי את כל הטלפונים האלחוטיים).

אהבתי

התגובות סגורות.

אומרים לא למאגר הביומטרי!

ישראל צריכה תעודת זהות חכמה, לא מאגר. מאגר זה לתעודות טיפשות.

ספירה לאחור להגעת המטרונית. תגיע?

תחילת הפעלת המטרונית16th ב-אוגוסט, 2013
היום הגדול הגיע! The big day is here!

הזן את כתובת הדוא"ל שלך כדי להרשם לבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות בדוא"ל.

הצטרפו אל 884 שכבר עוקבים אחריו

לוח שנה

ינואר 2010
א ב ג ד ה ו ש
« נוב   פבר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

הציוצים הקטנים שלי

  • @itztabegarehet סידרתי, סידרתי יא בן 😉! עדיין חוסך באיטרטנט... 4 weeks ago
  • RT @itztabegarehet: - מה נעשה באירוע קבוצה? - זו הפתעה :) - אז תגיד חדר בריחה 4 weeks ago
  • RT @itztabegarehet: כשהמילניאלים יזדקנו הם יעזרו במקל סלפי 4 weeks ago
  • RT @itztabegarehet: הזמן המומלץ לשטיפת ידיים ביציאה מהשירותים הוא שלושים שניות וזו הסיבה שהברזים האוטומטיים נפתחים לארבע ננו שניות 4 weeks ago
  • RT @itztabegarehet: אנשים שמשתמשים בעגלת התינוק שלהם בתור מפלסת 4 weeks ago
  • RT @itztabegarehet: נהג אוטובוס: יש בעיה בברקסים מוסכניק: מה, כשאתה לוחץ ברקס כולם לא עפים קדימה ושוברים את כל העצמות? נהג: כן מוסכניק: בסד… 4 weeks ago
  • RT @ZeOneGod: מפעילים את הערוץ מחדש. מופע השוליים חוזר עם תכנים חדשים. התוכנית הראשונה היא של אמילי (הבת שלי) ושלי. youtu.be/hN8QnwYR4hc 2 months ago
  • RT @YaelCohenParan: פניתי בדרישה בהולה לשר דרעי שיעצור את קידום החוק הביומטרי. לא ייתכן שנצביע כאן היום.מה שהוצג כאן שקרי. בחצות נשלחו אלי… 2 months ago

get openSUSE now!

openSUSE For Desktops

עדכוני גרסאות אובונטו

Ubuntu: For Desktops, Servers, Netbooks and in the cloud

PlayDeb – משחקים ללינוקס

היכנסו לפורום אובונטו ישראל!

פורום הקהילה הישראלית להפצת אובונטו לינוקס. תמיכה באובונטו, וקהילה חברתית. בואו גם אתם להצטרך אלינו לעזור ולהיעזר.

RSS לינוקס ושאר ירקות – דור Ddorda

  • ארעה שגיאה - פיד ה-RSS כנראה אינו פעיל כעת. נא לנסות שוב מאוחר יותר.

RSS Gadget Spot – בלוג הגאדג'טים

  • ארעה שגיאה - פיד ה-RSS כנראה אינו פעיל כעת. נא לנסות שוב מאוחר יותר.

מחאות והפגנות:

אומרים לא למאגר הביומטרי!

תעודת זהות חכמה - בטוח שכדאי! בשביל הממשלה, לא בשבילך.

עזרו להילחם בספאמרים!


רובוטים האוספים כתובות אימייל יכסנו ללופ אינסופי ויתחילו לייצר כתובות אימייל מזוייפות. בצורה כזו, הספאמרים יקבלו בחזרה מאות אם לא אלפי הודעות שגיאה לתיבות הדואר שלהם.

הילחמו בספאם! לחצו כאן!

בלוגרים, לחצו על קישור זה כדי להילחם גם אתם בספאם!

סטטיסטיקה

  • 24,331 hits

רישיון שימוש בתכני הבלוג



Creative Commons License
כל התכנים בבלוג זה מופצים תחת
רישיון ייחוס-שימוש לא מסחרי 2.5 ישראל של Creative Commons אלא אם נכתב אחרת.


