הבלוג של שימי

העתקת וגניבת מידע ופוסטים מבלוגי

Posted on: 06/10/2009

לכשמצאתי לי זמן פנוי לקרוא את הקוד האתי שפרסמתי ראיתי שהוא לא ממש כתוב באופן מושלם, וגם אתר הסקריפט ירד מהאינטרנט..
אז החלטתי לחפש אם יצא סקריפט חדש שכזה (למי יש כוח לכתוב את זה…),
יצאתי לחיפוש רגיל בגוגל וחיפשתי לפי המחרוזת הבאה "סקריפט קוד אתי לבלוגר".
ומה התוצאה הראשונה? איזה דף בבלוגיית תפוז עם קוד אתי שהיה נראה עם די אותו טקסט כמו שלי, אמרתי לעצמי בטח מישהו השאיר כזה מימי הסקריפט הנוסטלגי הזה, אך לא!
ירדתי חזק למטה וראיתי כבר את כל התוכן עם כל הסיידבר שלי ועוד כמה פוסטים שלי, וגם התמונה שלי!

עד כאן!

לפני כמה דקות שלחתי לפורום תפוז משוב שאלה לאן לפנות עם זה כדי לטפל בנושא.
ואחרי התשובה אני מתכוון כמובן לומר להם בכל לשון של בקשה, ש..
יימחקו את כל הפוסטים, את כל התגיות, וכל מה שקשור אליי, בנוסף לכתובת הדואר האלקטרוני שלי והסרת המעקב מהבלוג שלו על הבלוג שלי (אם יש כזה, ולדעתי ישנו), וייתנו קצת עונש לגנב המידע הזה (חסימת החשבון שלו לזמן מה).מחיקת הבלוג שלו או מחיקת המשתמש וחסימתו.

פרטי המשתמש:
שם המשתמש שלו בתפוז הוא natilptop וזה "העולם" שלו. זה הבלוג שלו.
ואלו הפוסטים אותם העתיק אליו:
סוכל פיגוע בקניון לב המפרץ (מקור)
קוד אתי וזכויות יוצרים (מקור)
שדרוג תשתית בזק באזורינו (מקור)
תרומת ספרי תורה ברחוב?? (מקור)
ערוץ 2 מסתיר מאיתנו כתוביות? (מקור)
הכ(ק)לכ(ק)לה המקולקלת והמקוללת (מקור)
כפי שאתם רואים, הוא העתיק מהבלוג שלי שישה פוסטים שלמים שכל כולם אישיים!
ויש לכם מזל, הקוראים, שלא העתיק גם את התגובות.

אגב, כפי הנראה, המשתמש הזה התחיל מלרשום בבלוג 'איך "לעשות כסף" באינטרנט', המשיך במעקב על הבלוג שלי וכנראה עבר למעקב על בלוג אחר (יש לי תחושה שיש שם גם הודעות מהבלוג של שרון או חנית, בכל מקרה מישהי/ו שכותב על וורדפרס).
"חבר", אם אתה רוצה באמת להעתיק, צור קשר וקבל אישור מבעל המידע (גם אם מדובר רק על פוסט בודד), במקרה וצריך לצטט, צטט בקצרה (בהתאם לנושא) וקשר למקור שממנו נלקח הציטוט.

ועכשיו לך משתמש "יקר":
אם במקרה אתה קורא את הפוסט הנ"ל (ואבוי לך אם תעתיק גם אותו!).
אנא בבקשה הסר את הפוסטים הנ"ל מבלוגך ואת כל פרטי האישיים שהצטברו בבלוגך. כל הפוסטים שנרשמו הנ"ל שייכים לי ואישיים.
גם אתה לא היית רוצה שיעתיקו לך דברים אישיים, נכון?

איני פונה ישירות למשתמש אלא ישירות להנהלת תפוז אנשים שתטפל בנושא,
אין לי כוח "לשבור את הראש" ולהתווכח עם המשתמש.
באם הוא לא יימצא ואינו פעיל באתר, יימחקו הפוסטים הנ"ל ותישלח הודעה למשתמש. מבחינתי אין למשתמש הזה כל זכות להשתמש בפרטיי האישיים.

במידה ויישאלו על מקום מגוריי – יש שני פוסטים שכתבתי בהם את מקום מגוריי (תרומת ספרי תורה, תשתית בזק). הוא בטח גר במרכז..
חוץ מזה יש מספיק מידע עליי ברשת, הרצת המחרוזת shimi810 בגוגל תספק עליי פרטים.

ועכשיו לכם, קוראיי:
האם אוכל לקבל פיצוי כספי בדרך כלשהיא (תביעה וכו') בגין העתקת מידע אישי דיגיטלי מבלוגי האישי ?
ואם כן, האם לפני או לאחר פניה לתפוז אנשים ?

*אני זוכר איזה חוק בעניין, רק לא זוכר איזה..

אני מתכוון לפעול בשיא הרצינות בנושא, אסור לוותר על מקרים כאלו כי בסוף נאבד את כל פרטיותנו באינטרנט.

12 תגובות to "העתקת וגניבת מידע ופוסטים מבלוגי"

מסר אישי בתפוז שנשלח למשתמש Bezalel P – מנהל בלוגיית תפוז:

כותרת – העתקת תכנים..

תוכן המסר:

שלום,
ותודה על תגובתך.

שם המשתמש שהעתיק את התוכן אליו הוא natilptop.

אלו הפוסטים אותם העתיק אליו:
סוכל פיגוע בקניון לב המפרץ
מקור – https://shimi810.wordpress.com/?p=580
העתק – http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1501452&passok=yes

קוד אתי וזכויות יוצרים
מקור – https://shimi810.wordpress.com/?p=35
העתק – http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1501448&passok=yes

שדרוג תשתית בזק באזורינו
מקור – https://shimi810.wordpress.com/?p=572
העתק – http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1501446&passok=yes

תרומת ספרי תורה ברחוב??
מקור – https://shimi810.wordpress.com/?p=600
העתק – http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1501444&passok=yes

ערוץ 2 מסתיר מאיתנו כתוביות?
מקור – https://shimi810.wordpress.com/?p=592
העתק – http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1501443&passok=yes

הכ(ק)לכ(ק)לה המקולקלת והמקוללת
מקור – https://shimi810.wordpress.com/?p=397
העתק – http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1501439&passok=yes

כתבתי גם פוסט על עניין העתקת התכנים אצלי בבלוג,
אתה מוזמן לקרוא אם אתה צריך פרטים נוספים.
https://shimi810.wordpress.com/?p=700

אציין שלא יצרתי קשר עם המשתמש, אני מעדיף ישירות דרככם.
כמו כן, אני חושש שהוא העתיק תכנים נוספים מבלוגים המוכרים לי..

באם ישנה אפשרות להעתקת תכנים מתוך רסס (RSS), אבקש להוציא אותי מן הרשימה
(ובדרך, בדקו את המשתמש הנ"ל, נראה שפתח בלוג עבור העתקת תכנים. הדבר ממש לא חוקי, אלא אם כן קיבל אישור מפורש מראש – מה שלא קרה אצלי).

אגב, הבלוג שלי הוא בלוג אישי..
אם אתה מוצא עוד תכנים (גם בעוד בלוגים אצלכם) שנמצאים אצלי בבלוג – פשוט דווח לי ומחק,
לא רוצה שום מעקב שנרשם באתרים אחרים חוץ ממעקב אנושי שנועד לקריאת התכנים.

אשמח לשיתוף פעולה בעניין!

תודה,
שימי.

אהבתי

תגובה שהתקבלה ממר בצלאל:

שלום שימי

אני אפנה לבלוגר הזה כדי שיסיר את התכנים. במידה והוא לא ייענה, אנחנו נטפל בעניין.

נכון להיום לא קיימת אצלנו אפשרות לעדכון בלוג באמצעות RSS, כך שכל הרשומות מתפרסמות באופן "ידני".

בצלאל.

רואים כמה זמן לוקח עד שבכלל מגיעים מגיעים לשלב של הודעה למשתמש? בעייתי..

וואללה, כל הכבוד שאין אפשרות לעדכון בלוג באמצעות RSS (ואל תחשבו על זה אפילו!), אז הקטין העתיק במו-ידיו את הטקסטים (ואני בטוח שהוא יודע שזאת עברה).

הבעיה היא אחת, שמתי לב שהמשתמש המון זמן לא משתמש בתפוז, נקווה שיגיב.


בכל מקרה, שמרתי לעצמי HTML'ים וצילומי מסך להמשך התהליך, מזל שאפשרי לתבוע ולהוכיח גם אחרי שיורדים הדפים..

לשאר האתרים יישלח נוסח שמודיע שנמצאו העתקים שלהם באתרים אחרים (אם רק היתה אפשרות לתביעה ייצוגית.. לצערי הבנתי שעבור כל אתר זו תביעה בפני עצמה היות וכל נושא ההוכחות באתר שונה מאתר לאתר)

אהבתי

שלום שימי

התכנים המועתקים הוסרו מהאתר.

בברכה
בצלאל.

מעניין אם המשתמש הסיר או תפוז עצמם.
לאחר ביקור בבלוג, כנראה שעשיתי את כל העבודה – תפוז מחקו את כל הבלוג המועתק שלו!

זה כמובן לא מונע ממני להגיש נגדו תביעה,
אמנם אני זה שגרמתי למחיקת הבלוג – אך מה עם כל החומר שהיה בו? הוא היפר זכויות יוצרים..
הפוסטים שלי בכל מקרה שמורים בתצלומי מסך – כאן אין שום בעיה.

אהבתי

ממש בתיאוריה, אבל ממש בתיאוריה, ממה שראיתי הוא עמד בתנאי רשיון CC-BY-SA ולכן אין כאן בעיה של העתקה.

לא?

אהבתי

לא..

אני מצפה לפחות לקישור למקום שממנו העתיק את התוכן,
ובנוסף הייתי מצפה גם עם טרקבאק (אבל כאן לך תסמוך על מערכת צולעת שבקושי תומכת בזה אם בכלל..).

בהחלט ייתכן שהוא עמד ברשיון אותו ציינת אך הרשיון כאן בבלוג הוא CC-BY-NC שהוא בהחלט מחוייב לתת קרדיט ליוצר.
ובזה הוא לא עמד!

אגב, אני מכין עכשיו נוסח לעוד בעלי בלוגים ואתרים שנפגעו ממנו (מסתבר שזה לא רק אני…),
אשלח גם לך העתק של הנוסח, אולי תוכל לעזור לי בעניין (מתכוון ללכת לתביעה ייצוגית).

אהבתי

סליחה,
ראיתי את הקרדיט רק בפוסט אחד.

אהבתי

תוכל לומר לי באיזה ?
אני לא זוכר שראיתי קרדיט באף אחד…

אהבתי

המקרה הזה הוא קל יחסית לטיפול כי אפשר לפנות לתפוז, אבל מדובר בתופעה אדירת היקף שבדרך-כלל אין מה לעשות נגדה. יש רבבות אתרים שעושים scrapping לבלוגים, רובם אתרי MFA (Made for adsense) ומיותר לנסות למצוא ולמחוק אותם. ראשית, משום שבשלב כלשהו גוגל עולה עליהם ומעיף אותם מהאינדקס – הם כמעט לעולם לא שורדים במשך שנה אחת. שנית, לרוב פשוט אין אם מי לדבר.

אגב, זו עוד סיבה להקפיד תמיד לקשר מתוך פוסטים לפוסטים אחרים – כי אז לפחות אתה נהנה מהלינקים של הפוסטים הגנובים חזרה אליך.

אהבתי

רגע, למה אין עם מי לדבר? יש את בית המשפט לתביעות קטנות.
וחוץ מזה, זה משתמש פרטי שפתח לעצמו בלוג בתפוז, וכל הבלוג שלו מתחילתו עסק בהעתקת תכנים מבלוגים אחרים.
סימן שזה משתמש שממש מפר חוק! ולא מספיק לבלוג אחד אלא לכמה פורומים אתרים ובלוגים שונים (חלקם גדולים).
חייב לעשות משהו בנידון…
(ואפילו שזו פעם ראשונה שמועתקים ממני דברים, אני לא נותן הזדמנות לפעם נוספת כי כבר המקרה הזה הוא חמור).

לגבי הקישורים לעצמך:
בפוסט 'סוכל פיגוע בקניון לב המפרץ' יש קישור אליי.

בעמוד 'קוד אתי וזכויות יוצרים' אין קישור, אבל שים לב שהוא העתיק את כל הדף כולל העיצוב שנראה בהחלט לא מושלם. בין היתר, גם התמונה שלי נמצאת שם, ושל עוד מגיבים (תומר), וגם רשיון הבלוג.
עד כמה שידוע לי אסור להעתיק דף שכזה אלא אם כן נכתב עבור מישהו או נוצר אישית ע"י סקריפט לפי הגדרה אישית (זה המקרה כאן בקשר לדף, פשוט הסקריפט לא פעיל יותר), מה גם שאם היה מסתכל טוב אני מאמין שלא היה לוקח את הזוועה הזאת (כשפרסמתי את דף זה לא שמתי לב…), לכשהסתיים העניין אוריד את הדף הזה, ובכלל מהדף הזה גיליתי את כל הפוסטים שהועתקו ממני…

הלאה..

בפוסט 'שדרוג תשתית בזק באזורינו' אין קישור אך ישנו סרטון קצר שצולם ע"י שיכול לזהות אותי.
חוץ מזה אני יכול להעיד שבית המשפט לתביעות קטנות נמצא במרחק הליכה ממקום מגורי בתחום הקריון שבקרית ביאליק, הוא לא יוכל להגיד זאת מכיוון שהוא גר במרכז.
גם כל הפוסט בכלל מרמז הרבה על מקום מגוריי…

בפוסט 'תרומת ספרי תורה ברחוב??' גם אין קישור אך גם הוא מרמז על מקום מגוריי.

בפוסט 'הכ(ק)לכ(ק)לה המקולקלת והמקוללת' גם כן אין קישור עצמי, אך כאן בעקבות תקלה רשמתי הודעה על תאריך הכתיבה המקורי של הפוסט (אי שם בשנת 2008 שהוא נרשם לתפוז רק ביוני 2009…) .

*בכל מקום בו רמזתי על מקום מגוריי, ממש לא קשה למקד את כל הנתונים. הגולשים בטח כבר יודעים איפה אני גר..

ואגב, הוא בחר את הפוסטים שממקדים על כל פעילותי ומקום מגוריי, ושאר הזיהוי האפשרי שיכול להיות עלי. ממש בחירה טובה לתביעת צדק!
ילדון לא חכם במיוחד..

אהבתי

"אין עם מי לדבר" כי לא בעיה להסוות את זהותך כשאתה לא רוצה שידעו שאתר מסויים שייך לך.

אני לא מקל ראש בעניין הזה, רק מנסה להכניס דברים לפרספקטיבה. לי עצמי יש כמה אלפי טקסטים ברשת ומאות מתוכם הועתקו ומועתקים. מנקודה מסויימת אתה מבין שזה מאבק אבוד.

אהבתי

"אין עם מי לדבר" כנראה לא כאן, הבלוג שלי הוא אישי וכולם יודעים שהוא שלי.

מאבק אבוד אם לא מטפלים בו מראשיתו, אבל אני בתחילת ההעתקות (ובתקווה וזה יהיה הסוף) ובהתחלה שווה להשקיע ובמיוחד שזה כדאי (לא מבחינת הפיצוי-גם, אלא להעניש את הילדון על זה שאסור לעשות דברים כאלה).

אהבתי

זה הדבר הכי מעצבן העתקות תוכן צריך לשפץ את החוק הטיפשי שיש במדינה כדי לשים גבול יותר דק למילה "גניבת תוכן "!!!

אהבתי

התגובות סגורות.

אומרים לא למאגר הביומטרי!

ישראל צריכה תעודת זהות חכמה, לא מאגר. מאגר זה לתעודות טיפשות.

ספירה לאחור להגעת המטרונית. תגיע?

תחילת הפעלת המטרונית16th ב-אוגוסט, 2013
היום הגדול הגיע! The big day is here!

הזן את כתובת הדוא"ל שלך כדי להרשם לבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות בדוא"ל.

הצטרפו אל 884 שכבר עוקבים אחריו

לוח שנה

אוקטובר 2009
א ב ג ד ה ו ש
« ספט   נוב »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

הציוצים הקטנים שלי

  • RT @ZeOneGod: מפעילים את הערוץ מחדש. מופע השוליים חוזר עם תכנים חדשים. התוכנית הראשונה היא של אמילי (הבת שלי) ושלי. youtu.be/hN8QnwYR4hc 1 month ago
  • RT @YaelCohenParan: פניתי בדרישה בהולה לשר דרעי שיעצור את קידום החוק הביומטרי. לא ייתכן שנצביע כאן היום.מה שהוצג כאן שקרי. בחצות נשלחו אלי… 1 month ago
  • RT @karineb: חכ ביטן נכנס לועדת החוקה. חכ פורר צועק לו - כשהמאגר יפרץ, מי יתן את הדין? וביטן עונה - אין אחראי #no2bio @oded_forer @davidbit1 month ago
  • RT @itztabegarehet: - וואו איזה צבע תפסת! מה חזרת מחופשה? - לא, חיכיתי לאוטובוס 1 month ago
  • RT @itztabegarehet: אני האינטרנט לא זז נציג טכני: אותו דבר כמו אתמול? אני: כן נציג: אז זאת שוב בעיה רק בפורנהאב אני: אז אולי תספר לי סיפור… 1 month ago
  • RT @itztabegarehet: פתאום שמתי לב שרוב חיי הייתי צעיר יותר 1 month ago
  • RT @nadavabeksis: שישי. תל אביב. קצת אוויר נקי אחרי השבוע הזה https://t.co/hSrnju58Vn 1 month ago
  • RT @shaharofir: קצת לפני סוף השיעור תלמיד אמר לתלמיד אחר "יא הומו" שלושה תלמידים במקהלה "הומו זאת לא קללה" בעיני זה חשוב יותר מכל הג'אווה… 1 month ago

get openSUSE now!

openSUSE For Desktops

עדכוני גרסאות אובונטו

Ubuntu: For Desktops, Servers, Netbooks and in the cloud

PlayDeb – משחקים ללינוקס

היכנסו לפורום אובונטו ישראל!

פורום הקהילה הישראלית להפצת אובונטו לינוקס. תמיכה באובונטו, וקהילה חברתית. בואו גם אתם להצטרך אלינו לעזור ולהיעזר.

RSS לינוקס ושאר ירקות – דור Ddorda

  • ארעה שגיאה - פיד ה-RSS כנראה אינו פעיל כעת. נא לנסות שוב מאוחר יותר.

RSS הבלוג של אילן שביט

  • ארעה שגיאה - פיד ה-RSS כנראה אינו פעיל כעת. נא לנסות שוב מאוחר יותר.

RSS Gadget Spot – בלוג הגאדג'טים

  • ארעה שגיאה - פיד ה-RSS כנראה אינו פעיל כעת. נא לנסות שוב מאוחר יותר.

מחאות והפגנות:

אומרים לא למאגר הביומטרי!

תעודת זהות חכמה - בטוח שכדאי! בשביל הממשלה, לא בשבילך.

עזרו להילחם בספאמרים!


רובוטים האוספים כתובות אימייל יכסנו ללופ אינסופי ויתחילו לייצר כתובות אימייל מזוייפות. בצורה כזו, הספאמרים יקבלו בחזרה מאות אם לא אלפי הודעות שגיאה לתיבות הדואר שלהם.

הילחמו בספאם! לחצו כאן!

בלוגרים, לחצו על קישור זה כדי להילחם גם אתם בספאם!

סטטיסטיקה

  • 24,291 hits

רישיון שימוש בתכני הבלוג



Creative Commons License
כל התכנים בבלוג זה מופצים תחת
רישיון ייחוס-שימוש לא מסחרי 2.5 ישראל של Creative Commons אלא אם נכתב אחרת.


